Prowadzenie trudnych rozmów w oparciu o techniki asertywne

wróć




Prowadzenie trudnych rozmów w oparciu o techniki asertywne

DLA KOGO

Program szkolenia został przygotowany dla wszystkich osób zainteresowanych szukaniem złotego środka między uległością a naciskiem w relacjach zawodowych. Dla tych, którzy nie chcą być wykorzystywani przez innych lub chcieliby lepiej radzić sobie z własną złością. To również propozycja spotkania dla tych, dla których życie w zgodzie ze sobą stanowi wartość samą w sobie.

CEL

Celem szkolenia jest poznanie i wybranie dla siebie jak najskuteczniejszych technik radzenia sobie z naciskiem i manipulacją, pozwalających na przezwyciężenie problemów w relacjach z trudnymi współpracownikami i klientami oraz poznanie sprawdzonych asertywnych wzorców zachowań i dopasowanie ich do własnego stylu bycia.

KORZYŚCI – CZYLI CZEGO NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU

  • Dowiesz się, czym jest asertywność i jak wykorzystać ją do podniesienia jakości własnego życia
  • Udoskonalisz swoje metody komunikowania się z innymi w relacjach zawodowych
  • Poznasz główne założenia asertywnego światopoglądu, w którym podstawę stanowi szacunek dla siebie i innych, dawanie sobie prawa do sięgania po swoje cele oraz pełna akceptacja faktu, że innym należy się to samo
  • Dowiesz się jak uczciwe i stanowczo wyrażać swoje uczucia, opinie lub potrzeby w sposób respektujący te same prawa innych ludzi, tak by realizować swoje cele a jednocześnie pozostawać w dobrych relacjach ze swoimi współpracownikami, przełożonymi i podwładnymi.

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE


I. WSTĘP DO ASERTYWNOŚCI

1. Co to oznacza być osobą asertywną?
2. Czym jest a czym nie jest asertywność?
3. Kwestionariusz autodiagnozy -umiejętności asertywne
4. Asertywność a samoakceptacja
5. Program wzmacniania poczucia własnej wartości
6. Moje mocne strony.


II. ASERTYWNA KOMUNIKACJA
1. Wymiary komunikowania się w organizacji
2. Sztuka słuchania i stosowania komunikatów typu „Ja”
3. Informacje zwrotne – podstawowe narzędzie motywowania pracownika
4. Komunikacja niewerbalna – funkcje mowy ciała
5. Style komunikowania się z pracownikami
6. Analiza transakcyjna i gry komunikacyjne.


III. PODSTAWOWE UMIEJĘTNOŚCI ASERTYWNE

1. Przyjmowanie pochwał
2. Asertywne wyrażanie opinii
3. Asertywna odmowa
4. Wyrażanie negatywnych uczuć
5. Wyrażanie oczekiwań wobec pracowników
6. Zasady przyjmowania krytyki
7. Zasady przekazywania krytyki
8. Planowanie dalszego rozwoju.


Czas trwania: 1 dzień (8 dni)

Cena: 600 zł



na górę strony
Wersja do druku
Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/klient.dhosting.pl/webkris/buleksoft.pl/public_html/inc/Szkolenia.html on line 96