
Projektowanie baz danych - część II

![]() |
![]() |
Dla kogo
Program szkolenia został przygotowany dla osób znających podstawy użytkowania i projektowania baz Microsoft AccessStopień trudności
Średnio zaawansowanyKorzyści - czyli czego nauczysz się na szkoleniu
- Przygotowywać koncepcyjny model bazy odpowiadający założeniom i wymaganiom relacyjnych baz danych
- Projektować wszystkie potrzebne elementy bazy: tabele, relacje, kwerendy, raporty, formularze
- Zabezpieczać bazę poprzez definiowanie ograniczonych uprawnień do bazy lub jej poszczególnych obiektów, szyfrować plik bazy
- Archiwizowania danych historycznych
- Przygotowywać efektowne raporty
- Kontrolować, zmieniać i wyszukiwać dane w sposób zaawansowany
- Tworzyć wykresy i tabele przestawne
- Importować i eksportować dane do innych aplikacji
Szczegółowe zagadnienia
Projektowanie struktury bazy danych- Zasady projektowania baz – praca koncepcyjna – projektowanie struktury bazy – definiowanie informacji jakie chcemy uzyskiwać w wyniku użytkowania bazy, generowania raportów i prowadzenia analiz
- Definiowanie grup danych – łączenie lub dzielenie informacji na spójne jednoznaczne obiekty
- Warunki relacyjności modelu danych
- Kontrola poprawności projektu pod kątem normalizacji – postać normalna baz relacyjnych – wprowadzanie zmian w projekcie
- Niezależność pliku danych i aplikacji
- Korzystanie z szablonów projektów –tworzenie bazy poprzez modyfikacje projektu wzorcowego – ocena budowy projektu, szukanie podobieństw i różnic w planowanym projekcie własnym
- Praca z polami – definiowanie typów, maski wprowadzania i warunków poprawności dla pola, decydowanie o właściwym typie dla danych informacji, definiowanie pól o zdefiniowanej liście wartości jakie może ono przyjmować
- Definiowanie klucza podstawowego dla tabeli: klucz jednego pola i wielu pól, zmiana definicji klucza, klucz automatyczny
- Definiowanie indeksów dla wybranych pól w celu skrócenia czasu poszukiwania danych – indeksy zwyczajne i bez powtórzeń
- Budowanie relacji pomiędzy tabelami – zasady budowania i poprawności relacji
- Przygotowanie tabel do stosowania arkuszy podrzędnych (podarkuszy)
- Analiza poprawności projektu: łączenie i dzielenie tabel
- Ocena projektu poprzez korzystanie z arkusza – wprowadzanie, usuwanie, sortowanie, drukowanie, kopiowanie danych
- Importowanie danych pochodzących z arkusza MS Excel
- Importowanie danych tekstowych o określonym separatorze pól lub określonej stałej szerokości pola
- Importowanie danych z innych baz MS Access
- Importowanie danych ze stron HTML
- Eksportowanie danych do Excela
- Tworzenie wykresu objaśniającego dla wykresu głównego – umieszczenie dwóch wykresów na jednym obszarze
- Tworzenie listów seryjnych dla klientów zgromadzonych w pliku Accessa
- Wyszukiwanie danych spełniających określone kryteria – budowa kwerendy wybierającej
- Podsumowywanie danych w określonych grupach – tworzenie kwerendy podsumowującej – budowa pól i formuł obliczających
- Tworzenie zapytań z parametrami pozwalających użytkownikowi na definiowanie kryterium w trakcie uruchamiania kwerendy, definiowanie parametrów
- Dokonywanie zmian dla wybranej grupy rekordów za pomocą kwerendy aktualizującej, usuwanie i dołączanie rekordów spełniających określone warunki
- Tworzenie tabeli za pomocą kwerendy – tworzenie tabel dla raportów o określonych ramach czasowych, danych historycznych, kopii zapasowej
- Typowe problemy kwerend: błędny typ danych, prawo klucza podstawowego, rekordy zablokowane
- Korzystanie z kwerendy krzyżowej w celu porównywania danych, obserwacji trendów – wykorzystanie kwerendy jako podstawy raportów tabelarycznych i wykresów
- Przygotowanie formularzy wprowadzania i przeglądania danych w bazie: tworzenie udogodnień dla osób trzecich korzystających z bazy danych
- Definiowanie właściwości i wyglądu formularza
- Tworzenie formularzy kolumnowych, tabelarycznych i arkuszowych
- Przedstawianie danych szczegółowych za pomocą podformularza
- Tworzenie elementów sterujących (formantów na formularzu): pokrętła, przyciski, listy, pola tekstowe, etykiety, przyciski opcji, grupa opcji; stosowanie formantów związanych, niezwiązanych i wyliczających
- Wykorzystanie wykresów do prezentacji danych
- Korzystanie z tabel przestawnych
- Elementy raportu: nagłówek raportu, strony, grupy, sekcja szczegółów, stopka grupy, strony i raportu
- Wybór typu raportu: raport jednokolumnowy, tabelaryczny i podsumowujący – przeznaczenie i różnice w projektowaniu
- Elementy sterujące raportu
- Elementy graficzne
- Wykresy
- Korzystanie z wyrażeń obliczeniowych na raporcie
- Sortowanie i grupowanie danych
- Tworzenie raportów złożonych – łączenie podraportów
- Zachowanie raportu w oddzielnym pliku
- Określenie bezpieczeństwa danych i praw dostępu do bazy dla poszczególnych pracowników
- Szyfrowanie i deszyfrowanie bazy
- Przygotowanie archiwum
- Tworzenie ekranu powitalnego z opcjami przełączenia do określonych elementów bazy – Switchboard
- Elementy makr
Czas trwania: 3 dni (24 godziny)
Cena: 1 290 zł

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/klient.dhosting.pl/webkris/buleksoft.pl/public_html/inc/Szkolenia.html on line 96