Zarządzanie zespołem - miękkie kompetencje lidera zespołu

wróć




Zarządzanie zespołem - miękkie kompetencje lidera zespołu

Dla kogo

Program szkolenia został przygotowany dla kierowników, menedżerów, dyrektorów, menedżerów projektów, liderów grupowych, ludzi na co dzień zarządzających zespołem.

Cel

Celem szkolenia jest poznanie i wybranie dla siebie jak najskuteczniejszych technik kierowania zespołem, pozwalających na przezwyciężenie problemów w pracy grupowej, w tym trudności w motywowaniu, egzekwowaniu poleceń oraz budowaniu i utrzymywaniu autorytetu przywódcy.

Korzyści - czyli czego nauczysz się na szkoleniu

  • Udoskonalisz swoje metody komunikowania się z innymi. Odkryjesz na nowo ich znaczenie i wpływ na motywację pracowników.
  • Poznasz elementy związane z wywieraniem wpływu, wybrane techniki NLP i gry komunikacyjne w jakie nieświadomie grają Twoi pracownicy
  • Dowiesz się czym dokładnie jest inteligencja emocjonalna i jak można ją rozwijać.
  • Odkryjesz korzyści płynące z wykorzystywania jej w codziennej pracy
  • Zgłębisz wiedzę dotyczącą dynamiki procesów zachodzących w grupie i będziesz mieć okazję eksperymentowania z nowymi metodami działania
  • Poznasz etapy procesu grupowego i będziesz mógł określić w jakiej fazie jest prowadzona przez Ciebie grupa oraz jakie strategie działań są najlepsze na poszczególnych etapach procesu grupowego
  • Odkryjesz jakie role najczęściej odgrywają członkowie grupy, jak wpływa to na ich pracę i jak radzić sobie z pracownikami sprawiającymi trudności
  • Uświadomisz sobie własny styl wchodzenia w kontakty z innymi i będziesz mieć okazję do zmodyfikowania go, wedle swojego uznania, na bazie konkretnych naukowych teorii oraz osobistych doświadczeń i refleksji wyniesionych ze szkolenia

Zagadnienia szczegółowe


Komunikowanie się w organizacji
  • Znaczenie komunikowania w zarządzaniu ludźmi
  • Wymiary komunikowania się w organizacji – analiza modelu komunikacyjnego firmy
  • Style komunikowania się z pracownikami
  • Elementy wiedzy o neurolingwistycznym programowaniu w zarządzaniu zespołem
  • Komunikacja werbalna – sztuka słuchania i stosowania komunikatów „ja” w dialogu z drugim człowiekiem
  • Komunikacja niewerbalna – podstawowe funkcje mowy ciała oraz analiza informacji wysyłanych przez gesty, wyraz twarzy, kontakt wzrokowy, dystans przestrzenny czy barwę głosu
  • Komunikowanie się publiczne – prowadzenie zebrań, sztuka argumentowania i prowadzenia sporów oraz stymulowania dyskusji
  • Komunikowanie się podczas rozmów indywidualnych – prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i oceniającej
  • Co może przeszkadzać w skutecznym komunikowaniu się – bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
  • Dziesięć najskuteczniejszych i najczęściej stosowanych technik manipulacji
  • Analiza gier komunikacyjnych stosowanych nieświadomie w relacjach z innymi ludźmi.

Procesy grupowe
  • Znajomość ludzkich potrzeb jako podstawa rozumienia relacji społecznych
  • Definicja i funkcje grupy
  • Role pełnione przez uczestników grupy – jak radzić sobie z trudnymi pracownikami
  • Fazy procesu grupowego – jakich zachowań oczekuje od lidera grupa
  • Proces podejmowania decyzji i definiowanie związanych z tym procesem zadań grupowych - indywidualne czy grupowe podejmowanie decyzji?
  • Rozwiązywanie problemów i pokonywanie trudności w zarządzaniu zespołem
  • Zarządzanie konfliktem – analiza podstawowych stylów zarządzania konfliktem
  • Tworzenie wspierającego klimatu grupowego
  • Budowanie twórczej atmosfery w zespole – znaczenie zaufania, spontaniczności i umiejętności przyjmowania propozycji w osiąganiu wspólnych celów.

Przywództwo
  • Czym jest przywództwo.
  • Przywództwo a zarządzanie zespołem
  • Podstawowe umiejętności interpersonalne lidera
  • Budowanie autorytetu i elementy autoprezentacji
  • Niewerbalne wyznaczniki statusu społecznego i samooceny
  • Umiejętności asertywne w radzeniu sobie z przełożonymi i podwładnymi
  • Asertywna odmowa i wyrażanie opinii oraz radzenie sobie z krytyką
  • Inteligencja emocjonalna przywódcy. Jak rozwijać samoświadomość, empatię i kontrolę emocjonalną
  • Miękkie kompetencje w zarządzaniu zespołem
  • Planowanie dalszego rozwoju w oparciu o informacje zdobyte na szkoleniu

Czas trwania: 2 dni (16 godzin)

Cena: 990 zł



na górę strony
Wersja do druku
Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/klient.dhosting.pl/webkris/buleksoft.pl/public_html/inc/Szkolenia.html on line 96