
Zarządzanie zespołem - miękkie kompetencje lidera zespołu

Zarządzanie zespołem - miękkie kompetencje lidera zespołu
Dla kogo
Program szkolenia został przygotowany dla kierowników, menedżerów, dyrektorów, menedżerów projektów, liderów grupowych, ludzi na co dzień zarządzających zespołem.Cel
Celem szkolenia jest poznanie i wybranie dla siebie jak najskuteczniejszych technik kierowania zespołem, pozwalających na przezwyciężenie problemów w pracy grupowej, w tym trudności w motywowaniu, egzekwowaniu poleceń oraz budowaniu i utrzymywaniu autorytetu przywódcy.Korzyści - czyli czego nauczysz się na szkoleniu
- Udoskonalisz swoje metody komunikowania się z innymi. Odkryjesz na nowo ich znaczenie i wpływ na motywację pracowników.
- Poznasz elementy związane z wywieraniem wpływu, wybrane techniki NLP i gry komunikacyjne w jakie nieświadomie grają Twoi pracownicy
- Dowiesz się czym dokładnie jest inteligencja emocjonalna i jak można ją rozwijać.
- Odkryjesz korzyści płynące z wykorzystywania jej w codziennej pracy
- Zgłębisz wiedzę dotyczącą dynamiki procesów zachodzących w grupie i będziesz mieć okazję eksperymentowania z nowymi metodami działania
- Poznasz etapy procesu grupowego i będziesz mógł określić w jakiej fazie jest prowadzona przez Ciebie grupa oraz jakie strategie działań są najlepsze na poszczególnych etapach procesu grupowego
- Odkryjesz jakie role najczęściej odgrywają członkowie grupy, jak wpływa to na ich pracę i jak radzić sobie z pracownikami sprawiającymi trudności
- Uświadomisz sobie własny styl wchodzenia w kontakty z innymi i będziesz mieć okazję do zmodyfikowania go, wedle swojego uznania, na bazie konkretnych naukowych teorii oraz osobistych doświadczeń i refleksji wyniesionych ze szkolenia
Zagadnienia szczegółowe
Komunikowanie się w organizacji
- Znaczenie komunikowania w zarządzaniu ludźmi
- Wymiary komunikowania się w organizacji – analiza modelu komunikacyjnego firmy
- Style komunikowania się z pracownikami
- Elementy wiedzy o neurolingwistycznym programowaniu w zarządzaniu zespołem
- Komunikacja werbalna – sztuka słuchania i stosowania komunikatów „ja” w dialogu z drugim człowiekiem
- Komunikacja niewerbalna – podstawowe funkcje mowy ciała oraz analiza informacji wysyłanych przez gesty, wyraz twarzy, kontakt wzrokowy, dystans przestrzenny czy barwę głosu
- Komunikowanie się publiczne – prowadzenie zebrań, sztuka argumentowania i prowadzenia sporów oraz stymulowania dyskusji
- Komunikowanie się podczas rozmów indywidualnych – prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej i oceniającej
- Co może przeszkadzać w skutecznym komunikowaniu się – bariery komunikacyjne i sposoby ich przezwyciężania
- Dziesięć najskuteczniejszych i najczęściej stosowanych technik manipulacji
-
Analiza gier komunikacyjnych stosowanych nieświadomie w relacjach z innymi ludźmi.
Procesy grupowe
- Znajomość ludzkich potrzeb jako podstawa rozumienia relacji społecznych
- Definicja i funkcje grupy
- Role pełnione przez uczestników grupy – jak radzić sobie z trudnymi pracownikami
- Fazy procesu grupowego – jakich zachowań oczekuje od lidera grupa
- Proces podejmowania decyzji i definiowanie związanych z tym procesem zadań grupowych - indywidualne czy grupowe podejmowanie decyzji?
- Rozwiązywanie problemów i pokonywanie trudności w zarządzaniu zespołem
- Zarządzanie konfliktem – analiza podstawowych stylów zarządzania konfliktem
- Tworzenie wspierającego klimatu grupowego
- Budowanie twórczej atmosfery w zespole – znaczenie zaufania, spontaniczności i umiejętności przyjmowania propozycji w osiąganiu wspólnych celów.
Przywództwo
- Czym jest przywództwo.
- Przywództwo a zarządzanie zespołem
- Podstawowe umiejętności interpersonalne lidera
- Budowanie autorytetu i elementy autoprezentacji
- Niewerbalne wyznaczniki statusu społecznego i samooceny
- Umiejętności asertywne w radzeniu sobie z przełożonymi i podwładnymi
- Asertywna odmowa i wyrażanie opinii oraz radzenie sobie z krytyką
- Inteligencja emocjonalna przywódcy. Jak rozwijać samoświadomość, empatię i kontrolę emocjonalną
- Miękkie kompetencje w zarządzaniu zespołem
- Planowanie dalszego rozwoju w oparciu o informacje zdobyte na szkoleniu
Czas trwania: 2 dni (16 godzin)
Cena: 990 zł

Warning: mysql_num_rows() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/klient.dhosting.pl/webkris/buleksoft.pl/public_html/inc/Szkolenia.html on line 96