Lotus Notes - praca z pocztą i bazami danych

wróć


doc wersja.doc


Dla kogo

Szkolenie skierowane jest do pracowników korzystających z aplikacji w codziennej pracy

Cel

Celem szkolenia jest systematyzacja wiedzy z zakresu zagadnień dotyczących bieżącej obsługi aplikacji w zakresie korespondencji elektronicznej, planowania czasu pracy oraz korzystania z baz danych Lotus Notes

Stopień trudności

Średnio zaawansowany

Korzyści - czyli czego nauczysz się na szkoleniu

  • Prowadzenia korespondencji z pracownikami, klientami i kontrahentami firmy
  • Wysyłania wiadomości, odpowiadania na wiadomości, przekazywania wiadomości
  • Zarządzania plikami w ramach prowadzonej korespondencji – załączanie plików do wiadomości, odłączani załączników, nanoszenia zmian i odsyłanie plików poprawionych
  • Adresowania wiadomości z wykorzystaniem publicznej i prywatnej książki adresowej
  • Rozróżniania adresatów, powiadomień oraz kopii ukrytych. Przesyłanie informacji do grup
  • Obserwacji dyskusji i wyszukiwania potrzebnych informacji w poczcie
  • Zarządzania wiadomościami poprzez segregowanie wiadomości w folderach i obserwacja w zdefiniowanych widokach
  • Tworzenia wiadomości poprawnych i estetycznych z elementami grafiki, tabel, podziałem na sekcje, listami punktów
  • Definiowania wiadomości automatycznych w trakcie nieobecności w biurze
  • Delegowania prawa korzystania ze skrzynki przez wyznaczone osoby – określania zasad wysyłania i czytania widomości w trakcie delegacji
  • Archiwizacji listów na dysku lokalnym
  • Korzystania z poczty w trakcie podróży
  • Przygotowywania szablonów i brudnopisów
  • Wykorzystania aplikacji do zarządzania czasem pracy i spotkaniami
  • Tworzenia listy zadań, delegowania zadań i nadzorowania realizacji
  • Zapewniania bezpieczeństwa wysyłanym i odbieranym wiadomościom, definiowania ustawień potwierdzenia
  • Definiowania własnych ustawień i preferencji w systemie
  • Zmiany hasła użytkownika
  • Korzystania z własnej skrzynki pocztowej na innym komputerze w firmie – korzystanie z pliku ID na innym komputerze
  • Pracy z wielodostępnymi bazami danych – segregowania baz we własnej przestrzeni roboczej, tworzenie folderów w celu gromadzenia wybranych informacji, wyszukiwania informacji za pomocą budowania zapytań do bazy, korzystania z widoków standardowych, definiowania widoków własnych
  • Pracy zdalnej z bazami Lotus Notes – replikacji baz, definiowania procesu replikacji, replikacji skrzynki pocztowej – zabezpieczenia repliki przed dostępem osób trzecich
  • Kopiowania adresatów do prywatnej książki adresowej,

Szczegółowe zagadnienia

Prowadzenie korespondencji
  • Tworzenie nowej wiadomości
  • Adresowanie wiadomości: rozróżnianie znaczenia pól adresowych TO, CC, BCC, adresowanie danych do grupy odbiorców
  • Tworzenie treści wiadomości: formatowanie tekstu, wstawianie tabel, obrazków, obiektów innych aplikacji, dzielenie treści na sekcje, stosowanie numerowania
  • Odpowiadanie na otrzymaną wiadomość – obserwacja przebiegu dyskusji
  • Przekazywanie wiadomości innym pracownikom. Obserwacja historii wiadomości przekazywanej. Terminy przekazania
  • Tworzenie wiadomości w brudnopisie
  • Kończenie i przesyłanie wiadomości zapisanej na brudno
  • Tworzenie szablonów dla wiadomości powtarzalnych
  • Załączanie plików do wiadomości, obserwacja zawartości załączników, zapisywanie załączonych plików na dysku, wprowadzanie zmian do plików załączonych – odsyłanie poprawek, pakowanie załączników, kontrola antywirusowa załączników
  • Tworzenie i wysyłanie zakładek (BOOKMARKS) baz danych
  • Obserwacja raportów dostarczenia
  • Zabezpieczenie wiadomości poprzez szyfrowanie i podpis
  • Wysyłanie wiadomości CONFIDENTIAL
Zarządzanie pocztą
  • Zarządzanie korespondencją: usuwanie niepotrzebnych listów, grupowanie listów w folderach – zbieranie wiadomości tematycznie, szukanie wiadomości i informacji w nich zawartych, korzystanie z widoków i folderów wbudowanych
  • Archiwizacja wiadomości, definiowanie reguł archiwizacji, archiwizacja wskazanych wiadomości, zabezpieczanie pliku archiwum hasłem, korzystanie z archiwum, przenoszenie wiadomości zarchiwizowanych do skrzynki pocztowej
  • Definiowanie Out of Office – ustawienie zachowania programu pocztowego w czasie nieobecności pracownika w biurze: ustawienie reakcji, wprowadzenie informacji pomocniczych, aktywacja procesu
  • Delegowanie skrzynki – ustawienie praw zezwolenia wybranym osobom do obierania naszych wiadomości, wysyłania widomości z naszego polecenia lub w naszym imieniu
  • Tworzenia i zmiana hasła do skrzynki i archiwum
Zarządzanie czasem pracy i zadaniami
  • Definiowanie zadań: tworzenie zadania dla siebie, delegowanie zadań dla innych osób, obserwacja realizacji i zaawansowania zadania, zamiana widomości na zadanie
  • Organizacja spotkania: rezerwacja i poszukiwanie wolnego terminu, wysłanie zaproszenia, obserwacja i reakcja na propozycje zaproszonych
  • Przeglądanie i analiza kalendarza: spotkania i terminy realizacji zadań
  • Definiowanie kalendarza pracy
Korzystanie z poczty w czasie podróży
  • Tworzenie repliki skrzynki pocztowej, definiowanie zasada replikacji, replikacja ręczna
  • Tworzenie repliki książki adresowej
  • Wybór profilu pracy: ISLAND, OFFLINE
  • Wysyłanie i odbieranie wiadomości w trybie pracy odłączonej od sieci
  • Obserwacja i rola OUTGOING MAIL
Książki adresowe
  • Wyszukiwanie osób w publicznej książce adresowej, czytanie informacji
  • Tworzenie prywatnej książki adresowej
  • Kopiowanie danych z książki publicznej
  • Dodawanie użytkowników do książki prywatnej
  • Tworzeni grupy odbiorców
  • Zmiana informacji o sobie – zmiana numeru telefonu
Praca z bazami danych
  • Definiowanie własnej przestrzeni roboczej poprzez dodawanie baz wykorzystywanych przez użytkownika – organizacja i porządkowanie
  • Wyszukiwanie potrzebnych informacji z bazy – budowanie kryteriów wyszukiwania
  • Definiowanie własnych folderów
  • Porządkowanie i gromadzenie wybranych informacji we własnych folderach
  • Tworzenie repliki bazy
  • Definiowanie procesu replikacji
  • Zabezpieczanie baz i replik przed dostępem osób trzecich
  • Wysyłanie odwołań do dokumentu w bazie – tworzenie zakładki
  • Definiowanie własnych widoków
  • Korzystanie z własnego pliku ID na innym komputerze w ramach sieci firmowej

Czas trwania: 2 dni (16 godzin)

Cena: 1 150 PLN



na górę strony
Wersja do druku