Relaks kontra stres

wróć




Relaks kontra stres

DLA KOGO

Dla pracowników firm i ich liderów. Dla osób, które chciałyby wyjść poza ustalone schematy odwołując się do swojej intuicji i wewnętrznych zasobów oraz dla wszystkich, którzy chcą zadbać o siebie poznając techniki relaksacyjne.

CEL

Celem treningu relaksacyjnego jest zaspokojenie potrzeby na odprężenie i zebranie sił do dalszej pracy oraz rozwijanie zdolności komunikacyjnych wspierających pracę zespołową. Dodatkowym celem jest rozwijanie osobistych kwalifikacji uczestników szkolenia i zdobycie umiejętności pozwalających na odnoszenie sukcesów w pracy.

KORZYŚCI – CZYLI CZEGO NAUCZYSZ SIĘ NA SZKOLENIU

  • Dowiesz się jak zachować w pracy optymizm, entuzjazm i pewność działania
  • Pogłębisz wiedzę dotyczącą stresu oraz jego najczęstszych źródeł i skutków
  • Uświadomisz sobie swój poziom zagrożenia stresem oraz zdobędziesz narzędzia potrzebne do poradzenia sobie z wewnętrznym napięciem gromadzonym w toku codziennej pracy
  • Poznasz sprawdzone techniki relaksacyjne (metodą Shultza i Jacobsona) wzbogacone o elementy twórczej wizualizacji i medytacji
  • Dzięki najnowszym odkryciom psychoneuroimmunologii poznasz techniki pobudzania swoich wewnętrznych zasobów niezbędnych do twórczego kierowania swoim życiem

ZAGADNIENIA SZCZEGÓŁOWE

  • Definicja, przyczyny i skutki stresu psychicznego – diagnoza aktualnej sytuacji uczestników szkolenia
  • Jak reagujemy na stres? – uświadomienie sobie własnych mechanizmów funkcjonowania w sytuacji stresu
  • Zdefiniowanie najsilniejszych stresorów w celu lepszego radzenia sobie z konkretnymi zagrożeniami
  • Uświadomienie sobie własnego nastawienia do pracy i odpoczynku oraz subiektywnej interpretacji rzeczywistości, która wpływa na doświadczanie stresu.
  • Czy mam cechy osobowości silnej immunologicznie? Czym są zasoby wewnętrzne i jak wykorzystywać je w radzeniu sobie z napięciami pojawiającymi się w codziennej pracy?
  • Poznawanie różnych metod relaksacji (trening autogenny, wizualizacja, medytacja) i wybranie dla siebie tej najskuteczniejszej. Ćwiczenie świadomego oddechu i utrzymywania mięśni w stanie odprężenia.
  • Znaczenie rozwoju samoświadomości i samokontroli emocjonalnej w radzeniu sobie ze stresem, czyli jak wnieść stan odprężenia do codziennych zajęć?


Czas trwania: 1 dzień (8 godzin)

Cena: 600 zł



na górę strony
Wersja do druku